Tiroid Hastalıkları

Tiroid Ablasyon Tedavisi

Tiroid ablasyon tedavisi iyi huylu tiroid nodüllerinde kullanılır. Boyun cildinden ince bir iğne ile girilir ve tiroid nodülü yakılarak ablasyon işlemi yapılır. İşlem hasta uyanık iken, bölgesel anestezi ile yapılır ve hasta acı duymaz. Bu işlem için cilde kesi yapılmaz ve uyutma amaçlı genel anestezi kullanılmaz.

Tiroid ablasyonu ile tiroid ameliyatının farkları nelerdir?

Tiroid ameliyatı, genel anestezi altında ve cerrahi kesik ile yapılır. Ameliyat sonrası hastanede yatış gerekir ve boyundaki yaranın iyileşmesi zaman alır. Ayrıca bazen ameliyat sonrası hastalarda ömür boyu tiroid hormonunun ilaç şeklinde alınmasını gerekir.

Tiroid ablasyon işlemi, ultrasonografi eşliğinde nodülü görerek ve sadece ince bir iğne ile yapılmaktadır. Nodülün içine sokulan iğnenin ucu nodülü tedavi etmekte olup tedavinin tüm basamakları ultrasonografi ile izlenmekte ve komplikasyon oranı düşüktür. Sadece nodül tedavi edildiği için kalan tiroid dokusu hasta için yeterli olmaktadır.

Tiroid ablasyonunun avantajları nelerdir?

• İşlem için genel anestezi gerekmez, lokal anestezi yeterlidir.
  • İşlem sırasında hasta ağrı duymamaktadır. Eğer hasta çok isterse hafif uyutma işlemi yapılabilir.
  • İşlem sonrası hasta aynı gün taburcu edilmektedir.
  • Hastanın boynunda kesi izi oluşmaz, sadece zamanla küçülen bir iğne izi oluşur.
  • Ameliyatsız tiroid nodül tedavisinde, sadece nodül tedavi edildiği için tiroid bezinin sağlam kısımları bu işlemden etkilenmez ve fonksiyonlarını devam ettirir. Bu şekilde tiroid bezinin fonksiyonu korunmuş olur ve hastanın ömür boyu tiroid hormon ilacı kullanmasına gerek kalmaz.