Skleroterapi

Skleroterapi (Köpük ile) Varis Tedavisi

Varis nedir ?

Varis toplar damar hastalığıdır. Toplar damarlar genişler ve varis oluşur. Bu genişlemiş toplar damarlarda (özellikle uyluk ve bacaklarda) kan toplanarak ağrı, yorgunluk veya cildin altında gözükerek kozmetik sorunlara neden olmaktadır.

Varislerin farklı tipleri bulunmaktadır. Derin ve geniş varislerde özellikle  lazer tedavisi ve cerrahi kullanılırken, skleroterapi yüzeyel varis tedavisinde genellikle ilk seçilen tedavi yöntemidir.

Skleroterapi (köpük ile) varis tedavisi nedir?

Yüzeysel kılcal ve çizgisel varisler, ciltte kozmetik (görsel) sorunlara neden olurlar. Cilt altında mavi-mor renkli olarak gözükürler.

Skleroterapi de ciltten damar içerisine çok küçük – ince iğne ile girilir ve ilaç enjekte edilir. Kısa zamanda varislerde kozmetik iyileşme elde edilmektedir.

Skleroterapi ince uçlu bir iğne ile yüzeyel varis damarlarına girilerek ilaç verilmesi işlemidir. Bu işlemde kullanılan ilaç, varisli damarlarda skleroza yani damarın kurumasına neden olur ve bu şekilde varis tedavi edilir.

Skleroterapi işlemi özellikle yüzeyel varislerin tedavisinde kullanılmaktadır. İki tipi mevcuttur. Çok ince kılcal varislerde işlemde sadece sklerozan ilaç kullanılır. Daha belirgin yüzeyel varislerde ise ilaç-hava karışımı (köpük tedavisi) kullanılmaktadır. Hangi tedavi yönteminin sizin için uygun olacağına fizik muayene ve doppler ultrason sonucuna göre doktorunuz karar verecektir.

Skleroterapi işlemi nasıl yapılır ?

Tedavi hastaneşartlarında ve ameliyathane dışı ortamda yapılmaktadır.

Hasta muayene masasına yatar, öncelikle skleroterapi için uygun yüzeyel varisler tespit edilir. İşlem varislerin durumuna göre ortalama yaklaşık 15 ile 45 dakika arasında sürmektedir. Tek seansta varisler tedavi edilebileceği gibi, hastalık yaygın ise birkaç seansta da tedavi edilebilir. Uygulama sonrasında hastanın 7-10 gün varis çorabı giymesi tavsiye edilir.

Skleroterapi işlemi kimlere tavsiye edilmez?

Hamilelikte ve emzirme dönemlerinde

Şeker hastalığı, böbrek hastalığı, karaciğer ya da akciğer hastalığında

Ciddi alerjik yapılı kişilere

Kan sulandırıcı ilaç kullanan hastalara tavsiye edilmez.