Tiroid Hastalıkları

Tiroid Biyopsisi Nedir?

Biyopsi işleminin amacı nedir?

Tiroid biyopsisi veya tiroid ince iğne aspirasyon biyopsisi, adından da anlaşılabileceği gibi oldukça ince iğneler kullanılarak (kalçadan yapılan iğnelerden daha incesi) yapılır.

Biyopsi ile bir lezyonun iyi veya kötü huylu olup olmaması ayırt edilir. Eğer lezyon kötü huylu ise alınan parça hastalığın tedavisinde yol gösteren hastalığın alt tiplerinin belirlenmesinde kullanılır.

Tiroid biyopsisi için nasıl hazırlanmalıyım?

Çoğu perkütan biyopsi, çok az hazırlık ile ayakta tedavi ortamında gerçekleştirilir. Biyopsiden önce 6-8 saat bir şey yiyip içmemeniz istenir.

Kullandığınız ilaçlarınızı hekiminize söylemeniz gerekir, işlem öncesi ilaçların dozlarının ayarlanması veya kesilmesi (özellikle kan sulandırıcı ilaçların) gerekebilir.

Tiroid biyopsisi nasıl yapılır?

Vücuda uygun bir pozisyon verilir ve boyun cildiniz sterilize edilir. Daha sonra ince iğne ile tiroid biyopsisi gerçekleştirilir. İşlemde genellikle çok az ağrı hissedilir. Ağrıyı engellemek için işlem öncesi genelde biyopsi alanına lokal anestezi yapılır. Tüm işlem 10-20 dakika içinde gerçekleşmektedir.

Biyopsi sonrası iğnenin batırıldığı yer yara bandı ile kapatılarak işlem sonlandırılır. Hastalarımızdan yara bandının üstüne tedbir amaçlı bir süre basması istenir.

Biyopsi sonrası, hasta belirli bir süre klinikte müşahede edilir. Hastanın genel durumu stabil ise taburcu edilecektir. Alınan tiroid örnekleri hazırlanır ve inceleme amacıyla patoloji laboratuvarına gönderilir. Patoloji sonucunuz çıkınca size bildirilecektir.

Tiroid biyopsisinin riskleri nelerdir?

Perkütan biyopsi, komplikasyon oranı düşük olan güvenli bir işlemdir. Olası komplikasyonlar bölgesel morarma, kanama (genellikle kısa süreli), enfeksiyon veya daha düşük olasılıkla komşu organlarda istenmeyen hasarlardır. Her hasta ve her vaka birbirinden farklıdır. Hekiminiz, biyopsiniz ile ilgili size daha detaylı bilgi verebilir ve sorularınızı yanıtlayabilir.